Praskanie stelitovych pasov

2010-05-12, 22:31
Odpověď
Odpověď s citací

Praskanie stelitovych pasov

Prosím o radu. Pílime na pásoch šírky 8cm, Máme čkyňácku pilu serra s9 (niečo ako bánovecká), nikdy sme nemali problém s praskaním pásov. tento rok sme sa pokúsili prejsť na stelitované pásy, pílly krásne výkon väčší zhruba o 1/5, ale behom mesiaca nám popraskalo 8 pásov a to tak že niektoré pásy majú aj 6 prasklín po 5 prebrúseniach. Dali sme spraviť nový bombír no nepomohlo. Prešli sme späť na plechy tie zatial nepraskajú. Používme lasercutty.
Vela ludí vraví že na osmičky pásy niesu dobré stelity, ale pozám pili kde to šlape.
Pásy časovo nepreťažujeme, myslime si že brusime jemne, uhol na stelitoch 22st.
Neviete mi prosím dať typ kde máme hladať príčinu praskania,nevieme či je chyba v pile alebo v pásoch.
Ak sa niekomu podarilo podobný problém vyriešiť prosím napíšte.
alebo prečo su u tenkych pasov stelity take haklive. Dakujem
2016-07-10, 06:42
Odpověď
Odpověď s citací

RE: ešte problémik s trpnutim

> mame ešte jeden problém,
> kupili sme novú brúsku, kedže nam popraskali stelitove pasy vratili
> sme sa k plechom, ale mame trochu problém s trpnutim pásov , neviem
> to inak povedať preoste pás ako keby strpal aj to počuť a vidieť
> drsny rez kt. nieje sposobeny nerovnomernym šrankom.
> robi to hlavne pri uzkom reze napr. prvy rez od okraja alebo pri
> uzloch.
>
> Predtym sme rozvadzali vpravo 0,8mm vlavo0,8mm stred. a mali sme inu
> brusku kt. robila KV vlčie zuby pasy strpali len velmi zriedka
>
> Teraz režeme mäkke drevo zuby PV oblé vzdial. 30mm výška 10mm,
> uhol zuba 25st. rozvod každý druhý zub 0,5mm
> Prosím poradte čo robíme zle dakujem
>
>
2016-02-01, 23:18
Odpověď
Odpověď s citací

RE: RE: RE: Praskanie stelitovych pasov

Oslovte pána Lasotu z Tešína, je to frajer na bombíry.Ja tam chodím už pár rokov.
Tie parametre bombíru na serru s9 si už presne nepametám, teraz režem na Hejtmánkovi.
Ono tam boli dva druhy, tretinový a polovičný,
my sme používali ten polovičný pamätám si že vrchol bol 3cm od prednej hrany kolesa myslim že koleso bolo 6,5cm. ale klesania si už nepamättám, ten polovičný sa používa na Bánoveckých pílach od Lisého ten pozná určite každý kto robí bombíry lebo tých mašín je ešte dosť.
2014-02-27, 18:40
Odpověď
Odpověď s citací

RE: RE: Praskanie stelitovych pasov

> Zdravím pane mám také Serra dřevostroj čkyně ted chci udělat
> bombír jáké ma mít tech parametry .kola ted mám uplně rovné a
> řeže to na hovno dekuji za odpoved
>
2014-02-27, 18:39
Odpověď
Odpověď s citací

RE: RE: Praskanie stelitovych pasov

> Zdravím pane mám také Serra dřevostroj čkyně ted chci udělat
> bombír jáké ma mít tech parametry .kola ted mám uplně rovné a
> řeže to na hovno dekuji za odpoved
>
2013-11-08, 18:34
Odpověď
Odpověď s citací

RE: Praskanie stelitovych pasov

Zdravím pane mám také Serra dřevostroj čkyně ted chci udělat bombír jáké ma mít tech parametry .kola ted mám uplně rovné a řeže to na hovno dekuji za odpoved
2010-06-02, 07:54
Odpověď
Odpověď s citací

RE: Praskanie

> Určite nie je príčinou praskania pásov stelitvanie na
> 80tkach.....Bežne sa dá rezať aj na stelitovaných 70tkach.
> Dôležitý faktor je šírka kolies, osadenie pásov na kolesách
> (teda presah), válcovanie apd. Praskajú zo zadu, alebo s predu pri
> dne zubov?

Pri dne zubov ....
2010-06-01, 22:35
Odpověď
Odpověď s citací

Praskanie

Určite nie je príčinou praskania pásov stelitvanie na 80tkach.....Bežne sa dá rezať aj na stelitovaných 70tkach. Dôležitý faktor je šírka kolies, osadenie pásov na kolesách (teda presah), válcovanie apd. Praskajú zo zadu, alebo s predu pri dne zubov?
2010-05-19, 07:11
Odpověď
Odpověď s citací

Praskání pásu

Ano, musí se zkontrolovat válcování i na pásu. 90% kvalitního řezání je ve válcování.
2010-05-15, 09:54
Odpověď
Odpověď s citací

RE: RE: ešte problémik s trpnutim

> Pokud Vám praská pás, je velká pravděpodobnost špatného
> válcování.

Ak mám nový bombír može byť nový dodaný pás špatne navalcovaný?
2010-05-14, 14:26
Odpověď
Odpověď s citací

RE: ešte problémik s trpnutim

Pokud Vám praská pás, je velká pravděpodobnost špatného válcování.
2010-05-13, 23:33
Odpověď
Odpověď s citací

ešte problémik s trpnutim

mame ešte jeden problém,
kupili sme novú brúsku, kedže nam popraskali stelitove pasy vratili sme sa k plechom, ale mame trochu problém s trpnutim pásov , neviem to inak povedať preoste pás ako keby strpal aj to počuť a vidieť drsny rez kt. nieje sposobeny nerovnomernym šrankom.
robi to hlavne pri uzkom reze napr. prvy rez od okraja alebo pri uzloch.

Predtym sme rozvadzali vpravo 0,8mm vlavo0,8mm stred. a mali sme inu brusku kt. robila KV vlčie zuby pasy strpali len velmi zriedka

Teraz režeme mäkke drevo zuby PV oblé vzdial. 30mm výška 10mm, uhol zuba 25st. rozvod každý druhý zub 0,5mm
Prosím poradte čo robíme zle dakujem

2010-05-13, 11:58
Odpověď
Odpověď s citací

..

Nazdar, raz my jeden majster v brusiarni povedal, že 80mm pás je priliž úzky na stelitovanie a si to bude pravda.
Ja som mal problém s praskaním pásov no až po treťom prstelitovaní pri šírke 110mm.

Upozornění: Na tomto fóru jsou prezentovány názory návštěvníků stránek a provozovatel portálu DŘEVAŘI.CZ nepřebírá žádnou odpovědnost za prezentované názory a ani se s nimi neztotožňuje.